Szóbeli Vizsgatételek 2019. II. félév Természetismeret 5. osztály

I.

A: Egyszikű és kétszikű növények összehasonlítása

B: A tulipán virágának jellemzése

II.

A: Az őszibarack virágjának jellemzése

B: Az őszibarack termésének jellemzése

III.

A: Hasonlítsd össze a diófa és a szőlő levelét és termését!

B: Hogyan lesz a szőlőből bor?

IV.

A: Ismertesd a fejes káposzta testfelépítését! Mely növények a rokonai?

B: Az almamoly fejlődése

V.

A: Mik a hasonlóságok és a különbségek a földigiliszta és az éti csiga között?

B: Hogyan mozog, és miként szaporodik az éti csiga?

VI.

A: Mutasd be a szarvasmarha lábát, szarvát és összetett gyomrának felépítését!

B: Hogyan hasznosítják a szarvasmarhát?

VII.

A: Hasonlítsd össze a házi tyúk és a házi veréb testfelépítését!

B: Hogyan szaporodnak a madarak? Melyek a madártojás részei?

VIII.

A: Melyek a házi légy rovarjellemzői?

B: Hogyan táplálkozik a házi légy? Miként terjeszthet betegségeket?

IX.

A: Melyek a főbb térképtípusok?

B: Mutasd ki a tej fehérjetartalmát!

X.

A: A domborzati formák

B: Melyek hazánk nagytájai?

Szóbeli Vizsgatételek 2019. II. félév Természetismeret 6. osztály

I.

A: Nevezd meg a kapott élőlényt és jellemezd röviden! (fürgegyík)

B: Mutasd ki a tanult módon a keményítőtartalmat!

II.

A: Nevezd meg a kapott élőlényt és jellemezd röviden! (olaszsáska)

B: Mutasd ki a tanult módon a cukortartalmat!

III.

A: Nevezd meg a kapott élőlényt és jellemezd röviden! (gyilkosgalóca)

B: Mutasd ki a tanult módon a cukortartalmat!

IV.

A: Nevezd meg a kapott élőlényt és jellemezd röviden! (mezei pocok)

B: Mutasd ki a tanult módon a fehérje tartalmat!

V.

A: Nevezd meg a kapott élőlényt és jellemezd röviden! (nyúl)

B: Mutasd ki a tanult módon a fehérje tartalmat!

VI.

A: Nevezd meg a kapott élőlényt és jellemezd röviden! (kamilla)

B: Mutasd ki a tanult módon a keményítőtartalmat!

VII.

A: Nevezd meg a kapott élőlényt és jellemezd röviden! (mezei zsálya)

B: A kapott vízmintából mutasd ki a kloridiont!

VIII.

A: Nevezd meg a kapott élőlényt és jellemezd röviden! (parlagfű)

B: A kapott vizeletmintából mutasd ki a kloridiont!

IX.

A: Nevezd meg a kapott élőlényt és jellemezd röviden! (róka)

B: A kapott vizeletmintából mutasd ki a cukortartalmat!

 

Szóbeli Vizsgatételek 2019. II. félév Kémia 7. osztály

I.

A: Kémiai reakciók általános jellemzése

B: Azonosítsd a kémcsőben lévő sötét színű, szilárd anyagot! Lehet: szénpor, kálium-permanganát por, jód por.

II.

A: Az égés jellemzése

B: Azonosítsd a kémcsőben található folyadékot! Lehet víz, sósav, nátrium-hidroxid.

III.

A: A redoxireakciók bemutatása

B: Azonosítsd a kémcsőben található folyadékot! Lehet víz, sósav, nátrium-hidroxid.

IV.

A: A sav és indikátorok bemutatása

B: Kémcsőbe lévő meszes vízbe fújj levegőt szívószál segítségével! Értelmezd a tapasztaltakat!

V.

A: A bázis és indikátorok bemutatása

B: Azonosítsd a kémcsőben található folyadékot! Lehet víz, meszes víz.

VI.

A: A sav-bázis reakciók bemutatása

B: Azonosítsd a kémcsőben található folyadékot! Lehet víz, sósav.

VII.

A: Az ionképződés folyamatának bemutatása

B: Azonosítsd a kémcsőben található folyadékot! Lehet víz, sósav, nátrium-hidroxid.

VIII.

A: Az elemmolekulák bemutatása és jellemzése

B: Végezd el a következő fémek sósavban való oldásának próbáját! A fémek: réz, cink! Értelmezd!

IX.

A: A vegyületmolekulák bemutatása és jellemzése

B: Állíts elő hidrogén gázt és mutasd is ki!

X.

A: A kémiai kötések bemutatása és jellemzése

B: Állíts elő oxigén gázt és mutasd is ki!

Szóbeli Vizsgatételek 2019. II. félév Kémia 8. osztály

I.

A: Az alkáli fémek bemutatása

B: Azonosítsd a kapott szilárd anyagot hogy kalcium-karbid vagy mészkő-e?

II.

A: A foszfor bemutatása

B: Azonosítsd a kémcsőben lévő sötét színű, szilárd anyagot! Lehet: szénpor, kálium-permanganát por, jód por.

III.

A: A metán jellemzése

B: Azonosítsd a kémcsőben található folyadékot! Lehet víz, sósav, nátrium-hidroxid.

IV.

A: Az etén bemutatása

B: Azonosítsd a kémcsőben található folyadékot! Lehet víz, sósav, nátrium-hidroxid.

V.

A: Az acetilén bemutatása

B: Azonosítsd a kémcsőben található folyadékot! Lehet víz, sósav, nátrium-hidroxid.

VI.

A: A benzol bemutatása

B: Azonosítsd a kémcsőben található folyadékot! Lehet szőlőcukoroldat vagy kristálycukor oldat.

Nebuló Általános Iskola és Gimnázium

3533 Miskolc, Téglagyári u. 2    +36 20 9563484      info@nebuloiskola.hu